Ta’ kull sena, dan il-perjodu ikun ikkarraterizzat mill-istudju u l-stress
tal-eżamijiet għal bosta studenti f’kull livell ta’ edukazzjoni f’pajjiżna. Aħna
għandna d-dover li filwaqt li nkomplu nsaħħu l-kwalita’ tal-edukazzjoni,
naħdmu biex insaħħu l-aċċessibilita’. Dan ifisser li rridu naħsbu f’iżjed mezzi
li jippermettu lil kull student biex jirnexxielu jeċċella bl-inqas xkiel
possibli. Dan iwassalni biex niftakar partikolarment f’dawk li qegħdin jagħmlu
l-eżamijiet tal-Matrikola, jiġiefieri l-A-Levels
u l-Intermediates, li għal ħafna
minnom ifissru ċ-ċavetta għat-tkomplija tal-istudju tagħhom fl-Universita’.
Illum teżisti anomalija fis-sistema fejn f’numru ta’ każijiet studenti
li jmorru tajjeb f’xi suġġetti iżda jeħlu minn oħrajn jispiċċaw ikollhom
jerġgħu jirrepetu s-suġġetti kollha s-sena ta’ wara. Jiġifieri daqs li kieku
dak l-eżami li ġabu marka tajba fih qatt ma għamluh. Dan iwassal biex numru ta’
studenti jaqtgħu qalbhom u jiddeċiedu li ma jerġgħux jippruvaw. Nemmen li l-eżamijiet
huma għodda biex inkejjlu l-ħiliet li jkun żviluppa student, u mhux għodda biex
naraw student jgħaddix minn ħafna eżamijiet f’daqqa. Ma għandux ikun test ta' kemm għandu nifs !
Għalhekk nemmen li s-sistema għandha tiġi emendata. Għandha tagħti lok
li student li jkun mar tajjeb f’eżami iżomm dik il-marka u fis-snin ta’ wara
jekk jgħaddi mill-eżamijiet l-oħra jkun jista’ jgħaqqad il-marki tiegħu biex
jidħol l-Universita’. Student ikun jista’ wkoll jiddeċiedi hu stess li jagħmel
l-eżamijiet ftit ftit fuq iżjed minn sena waħda u jekk iġib l-eżamijiet
neċessarji xorta jkun jista’ jidħol l-Universita’.
B’hekk inħeġġu iżjed studenti jagħmlu sforz jekk jaħsbu li ma
jirnexxilhomx iġibu l-eżamijiet kollha f’daqqa jew ma jkunx irnexxielhom mal-ewwel
darba u nevitaw ħafna stress żejjed. Għaliex nemmen fil-potenzjal ta’ kull
individwu, se nibqa’ nagħmel ħilti biex l-Universita' ta' pajjiżna temenda
s-sistema u dak li tistenna mingħand l-istudenti biex jgħaddu mill-bieb tagħha.
No comments:
Post a Comment